
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Μ. ΞΕΣΤΕΡΝΟΥ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διάφορες μορφές διδασκαλίας | 3 |
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
Ειδίκευσης γενικών γνώσεων και ανάπτυξης διδακτικών δεξιοτήτων |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΟΧΙ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι (στην ελληνική) |
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Οι φοιτητές θα αποκτήσουν βασικές δεξιότητες διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: της αρχαίας ελληνικής και νεοελληνικής γραμματείας και γλώσσας, της ιστορίας. Πιο συγκεκριμένα: Θα γνωρίζουν τις βασικές διδακτικές αρχές για τη διαμόρφωση σχεδίων/σεναρίων μαθήματος. Θα γνωρίζουν τις καινοτόμες και τις προτεινόμενες από τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, μεθόδους διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θα γνωρίζουν τις επιμέρους τεχνικές για τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από πρωτότυπο και από μετάφραση, της νεοελληνικής γραμματείας και γλώσσας της ιστορίας. Θα έχουν πληροφορηθεί τις δυνατότητες αξιοποίησης ΤΠΕ στη διδασκαλία των αρχαιογνωστικών και γλωσσικών μαθημάτων. Θα είναι σε θέση να αξιολογήσουν μία δειγματική διδασκαλία. Θα έχουν εξοικείωση με θέματα διαχείρισης της τάξης Θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν ένα σχέδιο/σενάριο μαθήματος για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
|
|
Γενικές Ικανότητες | |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Αυτόνομη εργασία των φοιτητών Ομαδική εργασία Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής στις διδασκαλίες Παραγωγή σχεδίων μαθήματος με έμφαση στα γλωσσικά και στα αρχαιογνωστικά μαθήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης-Μικροδιδασκαλίες |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. | Πρόσωπο με πρόσωπο, διάλεξη, ομαδοσυνεργατική μάθηση | ||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και στη διαμόρφωση διδακτικών σεναρίων μαθήματος από τους φοιτητές. Γίνεται συστηματική χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και ανάρτηση υλικού στην ηλεκτρονική τάξη (eclass). Μεταξύ των φοιτητών και μεταξύ διδάσκοντος και φοιτητών, μέρος της επικοινωνίας πραγματοποιείται ηλεκτρονικά σε σύγχρονες και ασύγχρονες μορφές επικοινωνίας.
|
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης ελληνικά.
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος απαιτείται τελικός βαθμός ίσος ή μεγαλύτερος του 5. Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτή εξέταση: 40% του βαθμού: από ερωτήσεις θεωρίας σε γραπτή εξέταση 60% του βαθμού: από τη διαμόρφωση σχεδίου/σεναρίου μαθήματος διδακτικής ενότητας που δίνεται στους φοιτητές ως εργασία. Οι εργασίες αφορούν ενότητα μαθήματος Ιστορίας, Αρχαίας ελληνικής ή Νέας Ελληνικής; Γλώσσας-Λογοτεχνίας. Η γραπτή εργασία είναι υποχρεωτική και γίνεται εκτενής προετοιμασία της κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Η θεματολογία της αφορά καινοτόμες πρακτικές διδακτικών εφαρμογών. |
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Αγγελάκος Κ., Κόκκινος Γ. (επιστημονική επιμέλεια) (2004). Η διαθεματικότητα στο σύγχρονο σχολείο και η διδασκαλία της ιστορίας με τη χρήση πηγών. Αθήνα: Μεταίχμιο. Δουλαβέρας Α. (2008). Διδακτικές και ερμηνευτικές προσεγγίσεις στην αρχαία ελληνική γραμματεία. Αθήνα: Χαρπαντίδης. Κάββουρα Δ. (2011). Διδακτική της Ιστορίας. Επιστήμη, Διδασκαλία, Μάθηση. Αθήνα: Μεταίχμιο. Πετσιμέρη, Ε. (2004). Διδακτική μεθοδολογία. Διδακτική των Αρχαίων Ελληνικών. Αθήνα: Γρηγόρη. Σπανός Γ.Ι. & Μιχάλης Α. (2012). Η νεοελληνική γλώσσα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Κριτική. Φρυδάκη, Ε. (2003). Η θεωρία της Λογοτεχνίας στην πράξη της διδασκαλίας. Αθήνα: Κριτική.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Ελληνική επιστημονική ένωση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών στην εκπαίδευση. Πρακτικά των συνεδρίων 1998- σήμερα: ανακοινώσεις για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ( ) Περιοδικό ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ. Αθήνα: Πατάκη ()
|